05-03-2015

Indeks branży medialnej – czy akcje spółek z tej branży są tanio wycenione ?

Przeglądając poziomy wskaźników Cena/Zysk netto dla poszczególnych indeksów branżowych zauważyłem, że jednym z najniższych poziomów tego wskaźnika charakteryzuje się indeks branży medialnej.

W przypadku tej branży wynosi on bowiem tylko 10,2. To mało. Generalnie zakłada się, że występuje ujemny związek pomiędzy poziomem wskaźnika Cena/Zysk netto dla akcji danej spółki lub dla konkretnego indeksu a przyszłą stopą zwrotu dla akcji tej spółki czy też dla tego indeksu.

Cena/Zysk netto dla indeksu branży medialnej 

MEDIA-C-Z

W trakcie ostatnich 10 dni sesyjnych indeks branży medialnej zyskał na wartości 6,8 %. Z punktu widzenia stopy zwrotu był jednym z kilku najlepszych pod tym względem indeksów branżowych.

Niewykluczone, że ta ujawniona w tym okresie relatywna siła indeksu branży medialnej wynika także z przekonania inwestorów giełdowych o stosunkowo niskiej wycenie akcji spółek z sektora medialnego.

O indeksie branży medialnej pisałem już wcześniej

http://analizy-rynkowe.pl/sposob-mozna-stosowac-analize-techniczna-wskaznikow-fundamentalnych-przyklad-branzy-medialnej-wskaznik-cwk/

http://analizy-rynkowe.pl/indeks-branzy-medialnej-przebil-wazny-szczyt/

Sławomir Kłusek, 5 marca 2015 roku

 

0